tisdag 28 november 2017

Självbedömning

Idag har eleverna fått möjlighet att bedöma sina egna prestationer genom att genomföra självbedömning. Eleverna har jämfört sina egna resultat med de mål som vi har arbetat mot, nämligen :

  • Jag kan läsa och förstå  en faktatext;
  • Jag vet hur en faktatext ser ut;
  • Jag använder stor bokstav och punkt på ett rätt sätt;
  • Jag kan berätta om det som jag läst till en kompis eller en vuxen;
  • Jag kan använda begrepp/rymdord så att andra förstår mig;
  • Jag veta hur jorden och månen rör sig;
  • Jag kan välja en passande bild till det som jag har skrivit;
  •     etc.
Dessa mål har diskuterats med och tydliggjorts för eleverna.








Dessutom har vi pratat om, byggt och ritat ett stapeldiagram. Efteråt har vi tolkat vårt stapeldiagram genom att ta reda på det tyngsta föremålet, det lättaste föremålet, etc.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Glöm inte att skriva ditt namn :)